De schatten van Hattem / Voerman Stadsmuseum Hattem
Een educatievideo voor kinderen van de bovenbouw van de basisscholen. De video is een inleiding op een schoolbezoek aan het Voerman Stadsmuseum Hattem.
Een educatievideo voor kinderen van de bovenbouw van de basisscholen. De video is een inleiding op een schoolbezoek aan het Voerman Stadsmuseum Hattem.
Een serie explanimation video's die we maakten voor de Nederlandse Publieke Omroep. De video's zijn bedoeld om Nederlanders die (nog) niet naar podcasts luisteren, uit te leggen hoe het werkt. Hieronder de versie voor het nieuwe podcast-platform NPO Luister. We maakten ook versies voor NPO Radio 1, NPO Radio 4 en NPO Radio 5.
Door een VR-impressie lopen in de schetsfase van een nieuw museum, alsof je er echt bent. Terwijl er nog geen spijker in de muur zit. Hoe overtuigend is dat?
Ons winnende ontwerp voor het nieuwe museum over de Tachtigjarige Oorlog (Museum 1627) hebben we omgezet in een ervaring in virtual reality. Deze beleving is bedoeld om fondsen een impressie te geven van het museumontwerp.
In virtual reality beleef je de architectonische aanpassing van de kerk met de stalen brugconstructie, mediaproducties en fragmenten van de storyline in interactief geluid. Immersive 3d-weergave met binauraal geluid (draait mee met je hoofd) en talloze geïntegreerde mediacontent. Het zit allemaal in deze virtual reality-presentatie van ongeveer 15 minuten.
Lees ook: Bezoeker is reporter in nieuw oorlogsmuseum
Een video die we produceerden over de implementatie van de kwaliteitsagenda binnen het Zone.college. Het doel is de voortgang in kaart te brengen voor de Commissie Kwaliteitsafspraken MBO.
De componist Felix Mendelssohn krijgt een gezicht. Met een online campagne worden klassieke muziekliefhebbers geïnteresseerd voor de concertreeks. iGlow produceerde de video's en dacht mee over de online strategie.
Een tweewekelijkse podcastserie voor hondenbezitters. Voor de rebranding van de hondenvoeding van Smuldier, werd door ons een podcastserie ontwikkeld. Met een op maat gemaakte contentstrategie om hondenbezitters te stimuleren hun hond net dat stukje meer te geven. Het concept is tot stand gekomen in een co-creatiesessie met hondenbezitters uit heel Nederland.
Podwalks serie met augmented reality. Wandel door de Hanzesteden, ontmoet bekende inwoners en zet historische gebouwen weer terug in 3D op hun oorspronkelijke plek.
Vanwege het grote lerarentekort wordt er steeds meer gekeken naar het anders organiseren van het onderwijs. Loopbaancentrum Transvita vroeg ons een serie video's te maken, waarin ervaren leerkrachten over de Vervangingspool vertellen.
Promotionele video voor de belevingsdag Toer de Boer voor vmbo-leerlingen. Het doel is leerlingen enthousiast maken om zich aan te melden voor Toer de Boer en uiteindelijk een groene richting te kiezen.
Voor het Voerman Museum Hattem maakten we een audiobeleving van hun collectie voor mensen met een visuele beperking. We ontwierpen een totaalbeleving voor oren, voeten en handen.
We gebruikten binauraal geluid (3d-audio) en acteurs die we opnamen in de ruimte zelf, voor een optimale ruimtelijke ervaring. Met het idee won het Voerman Museum Hattem de RAAK Stimuleringsprijs.
Hoe breng je sfeer over met een online open dag?
Ga met je publiek op expeditie door je gebouw. Net als bij een prentenboek van Charlotte Dematons vol boeiende details. Het gaat leven, hoe meer je ontdekt.
We maakten een online video en 360-graden tours voor 4 locaties van het Zone.college in Oost-Nederland. Het resultaat: een hoge waardering van bezoekers en wachtlijsten voor nieuwe leerlingen.
Blijf in de Benen is een tv-programma met bewegingsoefeningen voor ouderen. Tien jaar geleden produceerde iGlow de eerste serie met mediastudenten. Deze serie werd zo'n succes in de regio, dat er in 2022 een nieuwe serie is gemaakt van 30 afleveringen. De tv-serie wordt uitgezonden bij lokale en regionale omroepen in de provincie Overijssel.
Introductievideo voor bezoekers van Sluuspoort. Hoe ontstond het sluisdorp Zwartsluis? Nina duikt in de verhalen en legt uit. Hieronder een fragment. De volledige video is te zien in bezoekerscentrum Sluuspoort.
In opdracht van Personeelscluster Oost-Nederland (PON) ontwikkelden we een serie video's over hun flexpool. Een how-to video en een serie portretten met flexpoolers.
Een serie video's over Groningse jongeren in het aardbevingsgebied. Wat is de invloed van de gaswinning op jongeren? De video's werden gemaakt door Groningse jongeren onder leiding van onze coaches van iGlow Academy.
In opdracht van NPO Radio 1 maakten we een animatie bij de framewoorden top-10 van 2017. Deze lijst werd onthuld tijdens het eerste Nationale Taaldebat op zaterdag 4 november in Nijmegen o.l.v. Frits Spits. Deze video werd gebruikt op de verschillende social kanalen van NPO Radio 1.
Een podcastserie met verhalen van aanpakkers in Overijssel. Deze serie is opgenomen in binauraal geluid. Luister met een koptelefoon om het 3d-effect te horen. In deze aflevering hoor je het verhaal van Huib. Hij vertelt hoe walking football ouderen niet alleen in beweging krijgt, maar ook helpt om sociale contacten op te doen.
Op woensdag 12 september 2012 ging Nederland naar de stembus. In vijf video's bekeek NU.nl aan de hand van cijfers van het Centraal Planbureau op welke grote thema's vijf partijen willen investeren en bezuinigen. Het thema van deze video: Sociale Zekerheid.
Nuella is herstarter in het basisonderwijs. Ze vertelt over haar onzekerheid en de verrassing die op haar pad kwam. We maakten een serie videoportretten voor de onderwijsorganisaties Personeelscluster Oost Nederland en Loopbaancentrum Oost Nederland.